همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، موسسه نورالیقین با برگزاری مراسمی یاد و خاطره حماسه هشت سال دفاع مقدس و شهیدان این مرز و بوم را گرامی داشت. در این مراسم سرهنگ پاسدار، حاج علی مالکی نژاد از جانبازان دوران دفاع مقدس حضور داشتند. ایشان با مرور خاطرات جبهه و سالهای دفاع مقدس یادآور شدند که نخواهیم گذاشت خون شهیدانمان پایمال شود.


همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، موسسه نورالیقین با برگزاری مراسمی یاد و خاطره حماسه هشت سال دفاع مقدس و شهیدان این مرز و بوم را گرامی داشت.
در این مراسم سرهنگ پاسدار، حاج علی مالکی نژاد از جانبازان دوران دفاع مقدس حضور داشتند. ایشان با مرور خاطرات جبهه و سالهای دفاع مقدس یادآور شدند که نخواهیم گذاشت خون شهیدانمان پایمال شود.

همچنین جناب آقایان سید محمد باقر مهاجری مسئول دفتر ستاد امر به معروف و مدیر اصناف و اماکن و حجه الاسلام و المسلمین آقای علی سلیم زاده دبیر ستاد امر به معروف و استاد احکام از دیگر مهمانان این مراسم بودند. حجه الاسلام و المسلمین سلیم زاده پیرامون موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر سخنرانی کردند.

ایشان بیان داشتند، امر به معروف و نهی از منکر از چند بعد باید بررسی شود. یکی ضرورت وجوب آن و نهی از ترک آن و عقاب کسی که امر به معروف را ترک می کند. شیوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر، و همچنین از همه مهم تر احکام آن می باشد. ایشان، خصوصیات و صفات آمرین به معروف را بعد دیگر این مسئله مهم دانستند.

حجه الاسلام سلیم زاده در ابتدای بحث خود راجع به اهمیت و ضرورت امر به معروف با آیه ای از سوره لقمان(آیه17) شروع کردند و گفتند: خطاب لقمان در این سوره به فرزندش، تنها برای فرزند خودش نیست. بلکه برای هرکسی است که دوست دارد فرزند حکمت لقمان باشد. اولین چیزی که در این آیه اشاره شده، نماز است. نماز ستون دین و ارتباط با خداست.لقمان به فرزندش خطاب می کند که بعد از نماز، به دنبال امر به معروف برو و نهی از منکر کن و صبر کن در برابر کسی که او را امر به معروف کردی و به تو توهین کرد.

آیات زیادی داریم که وجوب امر به معروف را بیان کرده است.اما نوع وجوب امر به معروف، واجب کفایی است. یعنی اگر امر به معروف کردید و طرف مقابل گوش کرد، دیگر نباید بگویید.

ایشان در انتهای سخنان خود درباره اهمیت امر به معروف حدیثی را قرائت کردند، با این معنا که تمام کارهای خیر در مقابل جهاد در راه خدا مانند قطره ای در مقابل دریاست و تمام کارهای خیر به اضافه جهاد، در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند آب دهانی است که از دهان بیرون افتاده است.

پس از آن نیز حجت الاسلام والمسلمین اسکندری مدیر کل محترم سازمان تبلیغات اسلامی، دیگر سخنران این مراسم بودند.

ایشان با حضور در جمع قرآنی بانوان موسسه نورالیقین،در ابتدا ضمن با عظمت خواندن جلسه، آن را به جهت قرآنی بودن، مورد توجه حق تعالی دانستند و گفتند: هر نشست و برخاست شما، استماع شما و سخن ما، همه در منظر پروردگار متعال و اولیای دین علیهم السلام است و قطع بدانید که خداوند تبارک و تعالی علاوه بر عزت دنیایی، اجر اخروی هم به شما عنایت خواهد کرد.ان شاءالله مأجور خواهید بود.چه آنهایی که برنامه ریزی کردند و مقدمات این جلسه را فراهم کردند و چه کسانیکه شرکت کردند، یقینا مأجورند.

ایشان در ادامه افزودند: این جلسه را در هفته دفاع مقدس به یاد رادمردانی برگزار کردید که از همه چیزشان گذشتند، رفتند و برای جامعه اسلامی ما عزت، افتخار، امنیت، استقلال و سربلندی را به ارمغان آوردند. این کار کمی نبود که رزمندگان ما، شهدای ما و ایثارگران ما از خود نشان دادند و شما جامعه قرآنی وقتی برای آنها مجلس تجلیل می گیرید، معنا و مفهوم آن این است که شما ای رزمندگان عزیز، شهدای بزرگوار، شما در حقیقت به قرآن عمل کردید.شما با کارتان قرآن را احیا کردید.قرآن را از لای کاغذها و جلدها و طاقچه خانه ها بیرون آوردید.به متن زندگی مردم آوردید. در کوچه و بازار آوردید.در متن حکومت و اداره امور کشور آوردید.آوردید در جبهه های جنگ، در گفتار و کردار و رفتار آحاد جامعه.رزمندگان ما به قرآن و اهل بیت تمسک کردند.

همچنین پیرامون رابطه قرآن و اهل بیت(ع) گفتند: قرآن که می گوییم یعنی اهل بیت (ع) و اهل بیت (ع) که می گوییم یعنی قرآن. شما اگر بخواهید قرآن را به صورت یک انسان مجسم درآورید، می شود امام معصوم.می شود انسان کامل.می شود حجت خدا در روی زمین. و اگر بخواهید امام معصوم و انسان کامل را به صورت مکتوب درآورید می شود قرآن.

در بخش حقیقت ظاهری قرآن (زبان عربی مبین آن)، برای همگان این زمینه وجود دارد که ورود پیدا کنند و بهره خودشان راببرند. برای دست یابی به حقیقت عنداللهی قرآن، طهارت باطنی باید باشد. قرآن مفسر اهل بیت و اهل بیت مفسرین واقعی قرآنند.اهل بیت به جهت اینکه می توانند به حقیقت عنداللهی قرآن دست داشته باشند، مفسر واقعی قرآن اند. قرآن و اهل بیت آمیخته در هم هستند.هر دو از یک منبع فیّاض تنزل پیدا کرده و به دست ما رسیده اند. رزمندگان ما آیات جهاد قرآن را خواندند و ذکر مصائب اهل بیت را گفتند و شد هشت سال دفاع مقدس.

امروز مکه و مدینه به دست یهود اداره می شود و الّا اگر دست مسلمان بود، مسلمان سدّ عن سبیل الله نمی کند. این کار یهود است. کار صهیونیسم است. ایشان در انتهای سخنانشان با تاکید برتفکر و تعقل در قرآن افزودند: قرائت و تلاوت قرآن قطعا ثواب دارد اما قرآن برای ما فرستاده شده تا دستور زندگی ما باشد.تا می توانید با قرآن مأنوس باشید.

این مراسم در ساختمان مرکزی موسسه نورالیقین وبا حضور بانوان قرآن پژوه برگزار شد.

موسسه نورالیقین

مرکز آموزش تفسیر و علوم قرآنی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *