کدامین تشنه منتظر است که بی‌توجه به شرایط زمان و مکان مشق انتظار کند. در عصر کنونی که جوامع سعی در پیشبرد اهداف خود دارند، جامعه منتظر با هدفترین جامعه عصر حاضر است که اهداف و آرمان‌های خویش را باید به نسل کنونی شناسانده و تضمین کننده آینده انتظار نیز باشد.
از وظایف و تکالیف عمومی همه مسلمانان در زمان غیبت آن است که اول باید امام زمان خود را بشناسند و آنگاه به اطاعت از او بپردازند از مهم‌ترین دلایل نقلی این وظیفه و تکلیف روایت مشهور متواتر: «مَن مَاتَ لَم یَعرِف إمَامَ زَمَانِهِ …» می‌باشد انسان وقتی امام حقیقی و واقعی‌اش را نشناخت راه را گم می‌کند و از راه مستقیم منحرف می‌گردد از توقیع شریف استفاده می‌شود که منتظر واقعی از اعمالی‌که سبب طولانی شدن غیب حضرت و ناراحتی آن بزرگوار می‌شود اجتناب می‌کند بر این اساس با شناخت امام زمان و پرهیز از گناهان و در نهایت با تهذیب نفس و ارتباط معنوی می‌توانیم به طور فعال به بخشی از وظایفی که در قبال آن عزیز داریم دست یابیم. در واقع از مهمترین وظایف حوزویان و دانشگاهیان و مؤسسات قرآنی درباره انتظار فرج، آن بخش‌های فرهنگی و اعتقادی و اخلاقی یاران حضرت صاحب الامر(عج الله) است.
مؤسسه نورالیقین نیز در همین راستا با توجه به صلاحدید مدیر مسئول و رغبت قرآن‌پژوهان، دوره‌های تخصصی مهدویت را با همکاری اساتید مجرب مرکز تخصصی مهدویت (حوزه علمیه قم) برگزار نمود؛ این جلسات هفته‌ای یک روز در ساختمان مرکزی مؤسسه برگزار شد؛ که مورد قبول آن بزرگوار واقع شود.

مهدویت

دوره آموزش مهدویت

نن

دوره تخصصی مهدویت با حضور صدها نفر از دانش‌پژوهان در  مؤسسه نورالیقین ـ سال 1395

کک

آزمون مهدویت در آستانه روز ولادت امام رضا (ع) در مؤسسه نورالیقین ـ سال 1395

موسسه نورالیقین 

مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی