در سومین جلسه از دوره ی آموزشی مهدویت، جناب آقای هادی حسین پور از مرکز تخصصی مهدویت حضور یافته و پیرامون موضوع سازمان وکالت(رهبری شیعه در عصر غیبت صغری) به بحث و توضیح پرداختند. ایشان ضمن تعریف این موضوع در این باره گفتند: وکالت در اصطلاح و آن چیزی که مدّ نظر ما است و گفته می شود که مثلا فلان شخص وکیل امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، یعنی واگذار کردن انجام کاری به دیگری و نائب کردن او برای تصرف در یک مسئله می باشد.وکالت در بحث مهدویت یعنی امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) برخی از کارها را به وکیل خود واگذار کرده است.


در سومین جلسه از دوره ی آموزشی مهدویت، جناب آقای هادی حسین پور از مرکز تخصصی مهدویت حضور یافته و پیرامون موضوع سازمان وکالت(رهبری شیعه در عصر غیبت صغری) به بحث و توضیح پرداختند.

ایشان ضمن تعریف این موضوع در این باره گفتند: وکالت در اصطلاح و آن چیزی که مدّ نظر ما است و گفته می شود که مثلا فلان شخص وکیل امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، یعنی واگذار کردن انجام کاری به دیگری و نائب کردن او برای تصرف در یک مسئله می باشد.وکالت در بحث مهدویت یعنی امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) برخی از کارها را به وکیل خود واگذار کرده است.

ایشان همچنین در ادامه ی بحث خود در پاسخ به این پرسش که چراسازمان وکالت شکل گرفت و چرا اهل بیت(ع) این سازمان را پایه ریزی کردند چهار دلیل ذکر کرده که به شرح زیر می باشد :

1-ضرورت ارتباط میان رهبر و پیروان

2-جوّ خفقان و دشواری ارتباط مستقیم با امامان

3-عدم دسترسی به امام در حبس و غیبت و شهادت

4-آماده کردن شیعیان برای ورود به عصر غیبت ایشان همچنین درباره محدوده ی زمانی فعالیت سازمان وکالت بیان داشتند: سازمان وکالت در زمان امام صادق(ع) شکل گرفته و پایه ریزی شد و در پایان غیبت صغری با فوت نائب چهارم امام زمان(عج) به پایان رسید.

موسسه نورالیقین
مرکز آموزش تفسیر و علوم قرآنی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *