موسسات و چهره های شاخص قرآنی و شرکت‌کنندگان چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و شرکت کنندگان در هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزی، ۳ اسفندماه ۱۴۰۲ با آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب (دام ظله) دیدار داشتند.
در این دیدار, مدیریت موسسه نورالیقین استاد آل مرتضی, هیئت مدیره و قریب به صد نفر از مربیان, مدیران و فعالان قرآنی این موسسه نیز حضور داشتند.

این برنامه با تلاوت سوره مبارکه انسان توسط آقای هادی اسفیدانی آغاز شد.

از جمله برنامه های این مراسم, مدح و ابتهال خوانی آقای عماد رامی، داور این دوره از مسابقات از سوریه
و نیز تلاوت گروه نوجوانان ممتاز قرآنی بود.
سپس یکی دیگر از داوران این مسابقات جناب احمد بن یوسف الازهری، شیخ القرای بنگلادش، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند.

و در ادامه امیدرضا رحیمی، رتبه اول این مسابقات بین‌المللی، آیاتی را به شیوه قرائت, ترتیل تلاوت کرد.

مسعود سیاح‌گرجی، حائز رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از کشور مالزی نیز آیاتی از سوره نحل را تلاوت نمودند.
به علاوه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ارائه گزارشی از این دوره از مسابقات داشتند.

مقام معظم رهبری دامت برکاته در بیانات خود عمل به معارف قرآن را برآورنده نیازهای آحاد بشریت و جوامع بشری دانستند و از عمل نکردن به معارف و دستورات قرآن از جانب سران کشورهای اسلامی انتقاد کردند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که به بیان توصیف و معرفی قرآن می‌پردازند، افزودند: قرآن، «کتاب هدایت»، «کتاب ذکر و از بین بَرنده غفلت» و «کتاب حکمت و نور و برهان» است و حضرت علی(ع) که شاگرد برجسته قرآن است، این کتاب آسمانی را کتاب زنده کننده دلها و درمان دردهای بزرگ بشریت می‌خواند.

شایان ذکر است اعضای موسسه نورالیقین پس از پایان این دیدار به زیارت بارگاه حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام مشرف شدند که بحمدالله بر معنویت و خاطره خوش این سفر به یاد ماندنی افزود.

موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *