1. تقویت روحیه جهادی و تربیت مربی
2. اخذ مجوز
3. افزایش تبلیغات
4. تغییر نام مؤسسه
5. توجه به تحقیقات و مسابقات
6. ترویج سنت‌های حسنه
7. مراسم‌ها و همایش‌ها
8. تأمین هزینه‌ها
9. افزایش تعاملات
10. کلاس‌ها و نفرات
11. آموزش دروس
12. مسئولیت‌ها

1. تقویت روحیه جهادی و تربیت مربی
خانم آل مرتضی پس از تقویت روحیه جهادی مشتاقان تلاش در راه دین ، سعی در گسترده نمودن فعالیت‌ها از نظر کیفی و کمی نمودند. ایشان از یک سو در زمینه نظری با استفاده از آیات و روایات مفاهیمی چون انفاق، زکات و جهاد و مبارزه با هوای نفس را تبیین نمودند، از سوی دیگر خودشان به عنوان مصداقی کامل سرلوحه عملکرد هیئت مدیره، مربیان و اساتید بوده اند به طوری که با تأسی از ایشان قریب به 300 استاد، مربی و مسئول فی سبیل الله و با عشق رضای حق مشغول فعالیتند.
2. اخذ مجوز
این امر سبب نقطه عطفی برای پیشرفت آموزه‌های قرآنی در سطوح مختلف گردید بدین ترتیب تلاش برای اخذ مجوز صورت گرفت که در سال 83 مجوز فعالیت از دو نهاد محترم نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات اسلامی (مجوز موقت) دریافت شد.


3. افزایش تبلیغات
در این دوره زمانی با تبلیغات محلی و چهره به چهره کلاس ها با اقبال شایسته روبرو شد و تعداد قرآن پژوهان اضافه شد.
4. تغییر نام مؤسسه
در سال 83 همزمان با تغییر نام هئیت صاحب الزمان عج به مؤسسه نورالیقین، زیر زمین منزل سرکار خانم آل مرتضی برای فعالیت‌های اختصاصی یافت .
این مؤسسه برنامه‌های خود را برای عموم بانوان در زمینه دروس مختلف تنظیم نمود.
5. توجه به تحقیقات و مسابقات
در کنار مسابقات بسیاری که در این سال‌ها مد نظر بود، تحقیقات نیز در کانون توجه و جوایز به شرکت کنندگان و محققان تعلق گرفت.
به طوری که در این سالها مؤسسه اقدامات تحقیقی و پژوهشی را که یکی از موضوعات با اهمیت در نگاه استاد آل مرتضی است سر لوحه قرار داد.
6. ترویج سنت‌های حسنه
از سنت‌های حسنه‌ای که استاد آل مرتضی درصد پیاده نمودن آن بودند می‌توان دو مورد را نام برد:
ـ تفسیر موضوعی و ترتیبی کل قران کریم در ماه مبارک رمضان
ـ تلفیق دروس حوزوی و قرآنی
7. مراسم‌ها و همایش‌ها
در این سال‌ها برنامه‌ها و مراسم‌ها ( 20 برنامه) در میلادها و شهادت‌ها با قوت دنبال می‌شد. شایان ذکر است از سال 82 سه برنامه بزرگ شامل: تفسیر موضوعی و ترتیبی کل قرآن کریم، همایش و جشن مهدویت و جشن غدیریه در حسینیه شهدا و بقیه در منزل استاد آل مرتضی برگزار می‌شد.
8. تأمین هزینه‌ها
هزینه‌های مالی که تا سال 82 با همت عالی مدیر مسئول مؤسسه تأمین می‌شد از سال 82 با گرفتن شهریه ای تحت عنوان بیمه امام زمان عج با سهولت بیشتری تامین می‌شد.

9. افزایش تعاملات
تعاملات مؤسسه نیز افزایش یافت و با ارگان های همچون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف پیش رفت.
10. کلاس‌ها و نفرات
افزایش قرآن‌پژوهان به شرح ذیل می‌باشد:


11. آموزش دروس
درس‌های احکام ، تفسیر، صرف و نحو، تجوید، روانخوانی، صوت و لحن و مفاهیم در چارچوب آموزش‌های مؤسسه جایی داشتند. درس تفسیر با تفسیر جزء 30 براساس منتخب نمونه از سال 79 آغاز و به مدت سه سال به پایان رسید و در سال‌های 82 و 83 دوره تفسیر سوره بقره براساس تفسیر منتخب نمونه دنبال گردید.
همچنین درس احکام براساس احکام رساله توضیح المسائل امام خمینی شرح داده می‌شد. مکان کلاس‌ها علاوه بر زیرزمین منزل سرکار خانم آل مرتضی در مساجد، حسینیه‌ها، منازل شخصی و بقعه متبرک امامزادگان بوده است.
12. مسئولیت‌ها
دوره آموزشی چهل حدیث که با اشتیاق فراوانی از طرف مستمعین رو به رو شد از یک سو و تبلیغات چهره به چهره و محلی از سوی دیگر، افزایش کمی قابل توجهی را در سال‌های آتی و بعد در پی داشت. به طوری‌که تعداد نفرات از 80 نفر در سال 79 به 450 نفر در سال 83 ارتقاء یافت مسلماً برای حفظ روند صعودی تعداد قرآن‌پژوهان و حفظ کیفیت آموزش‌ها باید در حوزه اجرا هر چه قوی‌تر عمل می‌شد بنابراین سرکار خانم آل مرتضی مسئولیت‌ها

را گسترش دادند و با افزایش و تقویت بنیه اعتقادی افراد آنها را در این راه همراه نمودند. تأمین امور مالی یکی از مهمترین مسئولیت‌های مؤسسه است که در این سال‌ها عمدتاً خانم آل مرتضی خود عهده‌دار آن بود اما در سال 82 با اخذ شهریه اندک تحت عنوان بیمه امام زمان عج از قرآن‌پژوهان، این امور اداره می‌شد.
مسئولیت امور مالی و شفاف سازی هزینه‌ها و وجوه دریافتی تحت عنوان شهریه به دقت رصد شد و مسئولیتی با این نام در مؤسسه پدید آمد به علاوه به منظور افزایش کمی برنامه‌های مؤسسه در فعالیت‌های ملی و مذهبی (اعیاد، میلادها، شهادتها و غیره) بخش فرهنگی ـ هنری مؤسسه آغاز به کار کرد و برنامه‌های متنوعی همچون مداحی، نمایش، سرود و تواشیح مورد توجه قرار گرفت. از آنجا که در همین دوره آموزش تفسیر جزء 30 و سوره بقره براساس تفسیر منتخب نمونه نیز در دستور کار قرار گرفت و پس از پایان دوره به بانوان مدرک عطا شد مسئولیت‌هایی همچون آرشیو، بایگانی، صدور مدرک و گواهی نامه نیز با توجه خاصی از طرف مؤسسه مواجه شد و در پی آن مسئولیت‌هایی همچون فیلمبرداری و عکاسی نیز از طرف برخی اعضای هیئت مدیره دنبال شد و شکل گرفت افزایش فعالیت‌ها نیازمند اخذ مجوز از نهادهای مربوطه بود که بدین منظور بخش روابط عمومی و دیدارها و بازدیدها و مسئولیت‌های مربوط به آن از آن زمان قوت گرفت در سال 83 فعالیت‌های مؤسسه با قوت تمام دنبال و بخش‌هایی همچون مسئولیت فایل‌های صوتی، پژوهش و تبلیغ، حضور و غیاب و همایش‌ها به دیگر مسئولیت‌های مؤسسه اضافه شد.
گستره مسئولیت‌های مؤسسه را می‌توان به شرح ذیل برشمرد:


1. مسئولیت آرشیو و بایگانی 

2. مسئولیت صدور مدرک و گواهی نامه

3. مسئولیت هنری و فرهنگی 

4. مسئولیت امور مالی 

5. مسئولیت برنامه‌ها و مناسبت‌ها 

6. مسئولیت بیمه امام زمان عج

7. مسئولیت مداحی 

8. مسئولیت فایل‌های صوتی

9. مسئولیت پژوهش و تحقیق

10. مسئولیت مسابقات 

11. مسئولیت مشاوره و امور خانواده

12. مسئولیت تبلیغ

13. مسئولیت حضور و غیاب

14. مسئولیت همایش‌ها

15. مسئولیت روابط عمومی و بازدیدها

16. مسئولیت فیلمبرداری و عکاسی

17. مسئولیت جزوات

18. مسئولیت انتظامات

19. مسئولیت امور دفتری

20. مسئولیت خرید کتاب

21. مسئولیت آموزش و امتحانات

موسسه نورالیقین

مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی