در سومین جلسه از دوره ی آموزشی مهدویت، جناب آقای هادی حسین پور از مرکز تخصصی مهدویت حضور یافته و پیرامون موضوع سازمان وکالت(رهبری شیعه در عصر غیبت صغری) به بحث و توضیح پرداختند. ایشان ضمن تعریف این موضوع در این باره گفتند: وکالت در اصطلاح و آن چیزی که مدّ نظر ما است و گفته می شود که مثلا فلان شخص وکیل امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، یعنی واگذار کردن انجام کاری به دیگری و نائب کردن او برای تصرف در یک مسئله می باشد.وکالت در بحث مهدویت یعنی امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) برخی از کارها را به وکیل خود واگذار کرده است.


در ادامه سلسله جلسات دوره آموزشی مهدویت، جناب آقای حیدری چراتی از مرکز تخصصی مهدویت در موسسه نورالیقین حضور یافته و موضوع فرق انحرافی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ایشان در جلسات قبل به بررسی فرقه های انحرافی پرداخته که از مقوله ی مهدویت سوء استفاده می کردند و تبدیل به یک جریان شده بودند. ایشان در ادامه ی این مبحث بیان کردند: این جریان ها با اسم مهدویت بر علیه مهدویت کار می کنند. لذا جریان های دینی اگر بخواهند بر علیه دین کار کنند آن موفقیت را از زاویه ی خودشان ندارند بلکه با اسم دین بر علیه دین کار می کنند.

جناب آقای حیدری چراتی همچنین به بررسی فرقه ی شیخیه و معرفی رهبر آنها پرداخته و در این باره بیان داشتند: شیخیه مسلمان و شیعه هستند و رهبر آنها فردی به نام شیخ احمد احسائی می باشد. وی متولد سال 1166 هجری قمری بوده و کتابی را در شرح زیارت جامعه کبیره نوشته است که بسیاری از اعتقادات خود را در آن مطرح کرده است. ایشان متذکر شدند فرقه ی شیخیه غلو در دین ایجاد کردند.

موسسه نورالیقین

مرکز آموزش تفسیر و علوم قرآنی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *