دومین جلسه از دوره ی آموزشی امر به معروف در موسسه نورالیقین برگزار شد. در این جلسه حجه الاسلام سلیم زاده دبیر ستاد امر به معروف به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و اصحابشان به بیان احکام امر به معروف پرداخته و بیان کردند: احکام امر به معروف بسیار مهم و جزء فروع دین ما می باشد و باید احکام آن را بدانیم. دبیر ستاد امر به معروف همچنین در توضیح شرایط امر به معروف گفتند: امر به معروف و نهی از منکر با وجود برخی از شرایط، واجب می‌ شود و در صورت نبود آن شرایط، تکلیف ساقط است و در ادامه، شرایط آن را ذکر کردند. از جمله اینکه: آمر به معروف و ناهی از منکر باید عالم به معروف و منکر باشد. بداند کار شخص مقابل گناه است. همچنین بداند که شخصی که منکر انجام داده، به منکر بودن عمل خویش آگاه است یا اینکه عمل او عمدی و بدون عذر شرعی است. همچنین از دیگر شرایط امر به معروف این است که انسان، احتمال تأثیر بدهد.


چهارمین جلسه از دوره ی آموزشی امر به معروف و نهی از منکر، روز پنج شنبه 95/8/6 در ساختمان مرکزی مؤسسه نورالیقین برگزار گردید.

در ابتدای جلسه، حجه الاسلام و المسلمین سلیم زاده، دبیر ستاد امر به معروف ضمن معرفی کتاب آمران به معروف جانشینان خداوند، به توضیح قسمت هایی از آن پرداختند؛ ایشان اصول هفت گانه امر به معروف و نهی از منکر را بیان کردند، که به شرح زیر می باشد:

اول: خیرخواهی، رمز موفقیت

دوم: احترام به فهم دیگران، آغازی خوش

سوم: شناخت و آگاهی، مایه اطمینان

چهارم: کنجکاوی، سد ارتباط

پنجم: صبر، کلید کامیابی

ششم: عدم اصرار

هفتم: ساده، اما هنرمندانه

لازم به ذکر است، آزمون این دوره ی آموزشی روز پنج شنبه سیزدهم آبان ماه برگزار خواهد شد.

موسسه نورالیقین

مرکز آموزش تفسیر و علوم قرآنی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *