عطر دل انگیز ایام غدیریه، که از عید سعید غدیر خم آغاز می شود و به عید مباهله ختم می شود، وظیفه مسلمانان بخصوص شعیان و محبان آن حضرت را در تعظیم شعائر این ایام دو چندان می نماید. در این راستا موسسه نورالیقین در روز جمعه همزمان با عید غدیر خم  مراسم غدیریه را همچون سال گذشته در جوار بارگاه با عظمت حضرت معصومه سلام الله علیها، در شبستان نجمه خاتون با حضور هزاران بانوی قرآنی برگزار می کند.


شبستان نجمه خاتون میعادگاه زائران و قرآن پژوهان عاشقی بود که برای عرض تبریک جشن ولایت حضرت علی علیه السلام به محضر کریمه اهل بیت مشرف شده بودند تا از چشمه جوشان عشق به اهل بیت، سیراب شوند.

این همایش با عنوان همایش غدیریه از ساعت هفت و نیم صبح شروع و با برنامه های متنوعی که در طول آن ارائه شد تا ساعت یازده ادامه یافت.

این مراسم، با تلاوت آیات کلام الله مجید آغاز شد و با برنامه های متنوعی دنبال شد.

در ابتدا زیارت حضرت علی علیه السلام قرائت شد و در ضمن آن، قاریان به شرح و تفسیر آن پرداختند.

در ادامه گروه تواشیح «نورالیقین» به اجرای تواشیح متناسب با حال و هوای این ایام پرداختند.

قرائت خطبه غدیر نیز از دیگر ویژه برنامه های تدارک دیده شده دراین روز مبارک بود. البته آنچه به طور متفاوت مورد توجه قرار گرفت این بود که استاد و مفسر محترم قرآن ، سرکار خانم مائده ال مرتضی، برای تعمیق و افزایش بصیرت هر چه بیشتر محبان ولایت به تفسیر فرازهایی از خطبه غدیر پرداختند و در پی آن اقامه نماز قبل از زوال با حضور هزاران بانوی قرآنی در قالب مروارید های سفید، ان شا الله بر گزاری این مجلس در شان غدیر را رقم زد.

در انتها نیز حضور حجة الاسلام والمسلمین جناب آقای احمدی، معاونت فرهنگی آستان حضرت معصومه سلام الله علیه و سخنرانی حجة الاسلام والمسلمین حسین زاده از نقاط عطف این همایش بود.

لازم به ذکر است در اين اجتماع بزرگ، ضمن محكوم كردن حادثه دلخراش منا و همدردی با خانواده باز ماندگان، برای جانباختگان از خداوند متعال علو درجات را درخواست شد.

مؤسسه نورالیقین

مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *