دومین جلسه از دوره ی آموزشی امر به معروف در موسسه نورالیقین برگزار شد. در این جلسه حجه الاسلام سلیم زاده دبیر ستاد امر به معروف به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و اصحابشان به بیان احکام امر به معروف پرداخته و بیان کردند: احکام امر به معروف بسیار مهم و جزء فروع دین ما می باشد و باید احکام آن را بدانیم. دبیر ستاد امر به معروف همچنین در توضیح شرایط امر به معروف گفتند: امر به معروف و نهی از منکر با وجود برخی از شرایط، واجب می‌ شود و در صورت نبود آن شرایط، تکلیف ساقط است و در ادامه، شرایط آن را ذکر کردند. از جمله اینکه: آمر به معروف و ناهی از منکر باید عالم به معروف و منکر باشد. بداند کار شخص مقابل گناه است. همچنین بداند که شخصی که منکر انجام داده، به منکر بودن عمل خویش آگاه است یا اینکه عمل او عمدی و بدون عذر شرعی است. همچنین از دیگر شرایط امر به معروف این است که انسان، احتمال تأثیر بدهد.


دومین جلسه از دوره ی آموزشی امر به معروف در موسسه نورالیقین برگزار شد. در این جلسه حجه الاسلام سلیم زاده دبیر ستاد امر به معروف به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و اصحابشان به بیان احکام امر به معروف پرداخته و بیان کردند:

احکام امر به معروف بسیار مهم و جزء فروع دین ما می باشد و باید احکام آن را بدانیم. دبیر ستاد امر به معروف همچنین در توضیح شرایط امر به معروف گفتند: امر به معروف و نهی از منکر با وجود برخی از شرایط، واجب می‌ شود و در صورت نبود آن شرایط، تکلیف ساقط است و در ادامه، شرایط آن را ذکر کردند. از جمله اینکه: آمر به معروف و ناهی از منکر باید عالم به معروف و منکر باشد. بداند کار شخص مقابل گناه است. همچنین بداند که شخصی که منکر انجام داده، به منکر بودن عمل خویش آگاه است یا اینکه عمل او عمدی و بدون عذر شرعی است. همچنین از دیگر شرایط امر به معروف این است که انسان، احتمال تأثیر بدهد.

حجه الاسلام و المسلمین سلیم زاده در بخشی از سخنان خود، به توضیح مراتب امر به معروف پرداخته و در این باره گفتند: برای امر به معروف و نهی از منکر، مراتبی است که اگر با عمل به مرتبه پایین‌تر، مقصود حاصل می‌شود، عمل به مرتبه بعدی جایز نیست.

موسسه نورالیقین

مرکز آموزش تفسیر و علوم قرآنی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *