"وَ المُؤمِنونَ وَ المُؤمِناتُ بَعضُهُم اَولیآءُ بَعضٍ یَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَ یَنهَونَ عَنِ المُنکَرِ" همه، امر به معروف و نهی از منکر کنند، نهی از منکر کنید، این واجب است این مسئولیت شرعی شماست امروز مسئولیت انقلابی و سیاسی شما هم هست. مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)

دومین جلسه از دوره آموزشی مهدویت در موسسه نورالیقین برگزار شد. در این جلسه، کارشناس محترم مهدویت جناب آقای حیدری به ایراد سخنرانی پرداختند.


اولین جلسه از دوره تکمیلی مرحله اول آموزش مهدویت در موسسه نورالیقین برگزار شد.

در این جلسه کارشناس محترم مهدویت حجه الاسلام و المسلمین شریعتی با موضوع منجی در ادیان مسیحیت، زرتشت، یهود و هندو به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان این مبحث را از جلد دوم کتاب نگین آفرینش تدریس کردند.

ایشان پیرامون هدف درس منجی در ادیان بیان کردند: هدف درس منجی در ادیان این است که باور به منجی عقیده ای مشترک در میان مذاهب و ملل جهان است. این باور ما که امروزه بر مهدویت تجلّی کرده فقط متعلّق به ما نیست، بلکه برای همه ادیان و مذاهب است. شیعه یکّه تاز جریان موعود باوری نیست بلکه طلایه دار و جلودار آن است.
حجه الاسلام و المسلمین شریعتی در توضیح دین یهود بیان کردند: دین یهود، دین نژادی است. کسی نمی تواند وارد این دین بشود مگر کسی که پدر و مادرش یهودی باشند. دین یهود بر مبنای شخص نیست بلکه بر مبنای سرزمین است.
ایشان همچنین در ادامه بحث به توضیح سه باور در مسیحیت، یعنی تثلیث، فضا و تاوان گناه، و باور بازگشت دوباره مسیح پرداختند.
حجه الاسلام و المسلمین شریعتی در بخش انتهایی سخنان خود، آموزه های آیین زرتشت را بیان کرده و پیرامون این آیین، توضیحاتی را بیان کردند.

موسسه نورالیقین

مرکز آموزش تفسیر و علوم قرآنی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *