موسسه نورالیقین با هدف تشویق بانوان در جهت افزایش هر چه بیشتر معرفت دینی، تعظیم شعائر و تقویت روحیه اعتقادی قرآن پژوهان اقدام به اعزام برگزیدگان برتر و اعضاء فعال موسسه، به سفر عتبات عالیات نمود. در این سفر در تاریخ 15 مهر کاروانی با بیش از 40 نفر از بانوان برگزیده و فعال موسسه، به سرپرستی مدیر مسئول موسسه، سرکار خانم حسینی آل مرتضی (المومن) عازم این سفر معنوی شدند.SONY DSC


موسسه نورالیقین با هدف تشویق بانوان در جهت افزایش هر چه بیشتر معرفت دینی، تعظیم شعائر و تقویت روحیه اعتقادی قرآن پژوهان اقدام به اعزام برگزیدگان برتر و اعضاء فعال موسسه، به سفر عتبات عالیات نمود. در این سفر در تاریخ 15 مهر کاروانی با بیش از 40 نفر از بانوان برگزیده و فعال موسسه، به سرپرستی مدیر مسئول موسسه، سرکار خانم حسینی آل مرتضی (المومن) عازم این سفر معنوی شدند.

لازم به ذکر است افراد برتر آزمون تفسیر موضوعی کل قرآن کریم در ماه مبارک رمضان که از بین 500 نفر شرکت کننده امتیاز لازم را کسب کرده بودند در این کاروان حضور داشتند. همچنین تعدادی از قرآن پژوهان برتر در مسابقات خطبه ها (نفرات برتر مسابقات خطبه های امام حسین علیه السلام، امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها و نفرات برتر مسابقه خطبه فدکیه) نیز در این سفر همراه بودند.

عاشقان حسینی در این سفر علاوه بر زیارت اماکن مقدسه کربلای معلی و نجف اشرف و شهر کاظمین موفق به دیدار با بعثه مقام معظم رهبری شدند. دیدار با نماینده ولی فقیه در کشور عراق، حجة الاسلام و المسلمین حاج آقای حسینی و جناب آقای غروی، مسئول بعثه شهر کاظمین (که به طور موقت جایگزین مسئول بعثه نجف اشرف، جناب آقای احسانی بودند) نقطه عطف این ملاقات بود.

در بازدید از بعثه مقام رهبری در شهر کربلا مراسم بسیار معنوی برگزار شد. در این برنامه حجة الاسلام رهبری پور ایراد سخنرانی نمودند و جناب آقای حسینی پور برنامه تاثیر گذار روایت گری را اجرا نمودند. همچنین سخنرانی و مداحی توسط حجة الاسلام والمسلمین حاج آقای مدرسی انجام گردید. جناب آقای کشتکار، مسئول حراست بعثه کربلا معلی، به کلیه حاضران هدایای معنوی از جمله تربت پاک سید الشهدا را اعطا فرمودند.

این سفر 7 روزه شامل چهار شب اقامت در کربلای معلی و سپری شدن یک روز در جوار امام موسی کاظم علیه السلام و امام نهم شیعیان، امام محمد جواد و سه روز در نجف اشرف بود. در نجف اشرف یک روز کامل به دیدار از مسجد سهله و مسجد کوفه اختصاص یافت.

همچنین طی دعوتی که از طرف بعثه مقام معظم رهبری برای حضور در برنامه ای فرهنگی به عمل آمد، حجة الاسلام والمسلمین حاج آقای حسینی، نماینده ولی فقیه در کشور عراق، صحبت های ارزشمندی را ایراد نمودند.

لازم به ذکر است در نشستی که ایشان در پایان این برنامه با مدیر مسئول موسسه نورالیقین داشتند، هر چه بیشتر با فعالیت های موسسه نورالیقین آشنا شدند.

یکی دیگر از بازدیدهای خاطره انگیز در شهر نجف، بازدید از منزل امام خمینی رحمة الله علیه، رهبر فقید انقلاب، بود.

مؤسسه نورالیقین

مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *