در سومین جلسه از دوره ی آموزشی مهدویت، جناب آقای هادی حسین پور از مرکز تخصصی مهدویت حضور یافته و پیرامون موضوع سازمان وکالت(رهبری شیعه در عصر غیبت صغری) به بحث و توضیح پرداختند. ایشان ضمن تعریف این موضوع در این باره گفتند: وکالت در اصطلاح و آن چیزی که مدّ نظر ما است و گفته می شود که مثلا فلان شخص وکیل امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، یعنی واگذار کردن انجام کاری به دیگری و نائب کردن او برای تصرف در یک مسئله می باشد.وکالت در بحث مهدویت یعنی امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) برخی از کارها را به وکیل خود واگذار کرده است.


هفتمین جلسه از دوره آموزشی مهدویت برگزار گردید. در این جلسه جناب آقای نصوری از مرکز تخصصی مهدویت، در مؤسسه نورالیقین حضور یافته و موضوع مهدی ستیزی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ایشان در ابتدا به بیان مقدماتی پیرامون موضوع مورد بحث پرداخته و در این باره گفتند: جریاناتی وجود دارند که می خواهند آن نگاه اصیلی که ما می خواهیم به مهدویت داشته باشیم را به انحراف ببرند. به طبع در این بحث باید با چند مقوله آشنا شویم. نکته اول اینکه اهداف جریانات مهدی ستیزان چیست؟ نکته ی دوم بحث مصداق ها و ابزارهایشان است.(با چه ابزار هایی این جریان مهدی ستیزی را در دنیا راه می اندازند) و محور سوم این است که ریشه و یا خاستگاه این جریان کجا است.

جناب آقای نصوری در ادامه بحث خود با اشاره به آیه 56 سوره مبارکه ذاریات، به توضیح موضوع عبودیت و بندگی پرداخته و اضافه کردند: انتظاری که خداوند متعال از ما دارد این است که به قلّه ای به نام عبودیت و بندگی برسیم. برای رسین به این قلّه به نقشه و نقشه خوان(بَلَدِ راه) نیاز داریم. آمادگی فرد هم بسیار مهم است. کتاب خدا نقشه ی راه ما، و عترت، نقشه خوان ما هستند. هرچه قدر انسان ها در عمل، خود را منطبق با قرآن و رضایت ولیّ خدا بکنند، نشان دهنده ی بندگی در زندگیشان می باشد.

ایشان در بخشی از سخنان خود به مضامینی از دعای عهد اشاره کرده و در این باره بیان داشتند: دعای عهد دعایی است که تمامی انتظارات امام زمان(عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) از ما در آن آمده است. امام از ما انتظار دارند که مطیع امرشان باشیم. همچنین از امام دفاع کنیم و آماده ی شهادت در رکاب ایشان باشیم. همچنین ایشان در بخش انتهایی سخنان خود به بیان اهداف مهدی ستیزان پرداخته و در این باره افزودند: مهدی ستیزان به دنبال نگاه انکاری امام هستند. دسته ی دیگری از آنها می گویند امام وجود دارد اما آرمان های امام را نفی می کنند. و مورد سوم از اهداف مهدی ستیزان تبدیل ناهنجاری و ضدّ ارزش به جای ارزش های دینی است.

موسسه نورالیقین

مرکز آموزش تفسیر و علوم قرآنی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *