موسسه نورالیقین همزمان با عاشورای حسینی مراسمی به همین مناسبت در عصر روز جمعه برگزار نمود. در این مراسم عاشقان و پيروان سید و سالار شهیدان در ساحل اسرار عاشورا به ذکر پرداخته و باران اشکبار چشم خويش را با مظلوميت آقا ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) و يارانش پيوند زدند. اين راه، راه تداوم عشق است و بی گمان هيچ گاه بی رهرو نخواهد بود؛ اما خوشا به حال آنان که روز به روز گره های معنوی خود را محکم تر کنند.SONY DSC


موسسه نورالیقین همزمان با عاشورای حسینی مراسمی به همین مناسبت در عصر روز جمعه برگزار نمود.

در این مراسم عاشقان و پيروان سید و سالار شهیدان در ساحل اسرار عاشورا به ذکر پرداخته و باران اشکبار چشم خويش را با مظلوميت آقا ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) و يارانش پيوند زدند. اين راه، راه تداوم عشق است و بی گمان هيچ گاه بی رهرو نخواهد بود؛ اما خوشا به حال آنان که روز به روز گره های معنوی خود را محکم تر کنند.

این مراسم با تلاوت قرآن کریم آغاز و با قرائت زیارت عاشورا همچنین قرائت و شرح زیارت ناحیه مقدسه دنبال گردید.

پس ازآن استاد ارجمند سرکار خانم حسینی آل مرتضی به ایراد سخنرانی پرداختند وبا تاکید بر راه و هدف امام حسین،دنبال کردن راه اهل بیت از جمله امام حسین (علیه السلام) را کلید نجات بشر در عصر حاضر دانستند.همچنین ایشان، بینش حسینی را به معنای وابستگی فکری و عملی به تمامی اعتقادات امام حسین (علیه السلام) و تبعیت از میراث های ماندگار آن حضرت دانستند.

پخش کلیپ با مضامین عاشورایی و فجایع عصر حاضر در عراق یمن بحرین و فاجعه منا، جو پرشوری را در این جمع معنوی رقم زد.

روضه و مرثیه سرایی وهمچنین مراسم شیر خوارگان با یاد و نام حضرت علی اصغر(علیه السلام)، توسط مداحان اهل بیت صورت گرفت و یاد و خاطره شهدای منا و هشت سال دفاع مقدس گرامی داشته شد.

پایان بخش این مراسم برپایی نماز جماعت و پذیرایی از میهمانان ابا عبدالله (علیه السلام) بود.

در این مراسم علاوه بر قرآن پژوهان گرامی موسسه بسیاری از بانوان دیگر نیز شرکت داشتند. بی شک حضورهمه این عزیزان در این مراسم پر فیض معنوی جلوه ای از وابستگی عمیق به بینش حسینی می باشد. امید به اینکه تمامی بانوان این مرز و بوم با تربیت فرزندان خود بر اساس تعالیم فرهنگی اسلامی، دنبال کننده راه امام حسین (علیه السلام) باشند.

مؤسسه نورالیقین

مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *