معرفی کتاب دلالت های قرآنی بیانیه گام دوم

برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران از نعمت‌های بزرگ الهی بر مردم این سرزمین و تمامی مستضعفان جهان بوده است. آری! این انقلاب براساس اصل مترقی ولایت فقیه و رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی رحمةالله در تاریخ این ملت رقم خورده است. نقش تاریخ‌ساز ولایت فقیه در جامعه اسلامی، فصلی جدید در تاریخ بشریت و یادآور نهضت بزرگ بعثت پیامبر اعظم(ص) در اعاده حیات انسانی و الهی بشر است. پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب، خلف صالح ایشان و نائب بر حق حضرت ولی عصر(عج الله) مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) با ویژگی‌های درخشان، سکّان هدایت انقلاب اسلامی را برعهده گرفتند.
در چهل سالگی درخت تناور انقلاب، مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) بیانیه‌ای صادرکردند که بر اساس آن، امید است این انقلاب به آرمان بزرگ خود- که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی است- برسد. همچنین این بیانیه دارای راهبردها و تحلیل‌هایی برای نسل حاضر است.
به یقین وظیفه پیروان ولایت است که با بررسی و تحلیل دقیق این بیانیه، تجربیات خود را برای نسل‌های آینده ماندگار نمایند تا آغاز مسیری جدید برای دولت و ملت باشد. نتیجه این بررسی، افزایش بصیرت و مسئولیت این ملت غیور است تا برای ساختن هرچه بهتر کشور اسلامی ایران، گام‌هایی مستحکم بردارند. تبیین و پیگیری بیانات معظم له به عنوان شخصیتی که سکان هدایت و بالندگی تمدن اسلامی را برعهده دارد، گام کوچکی است که این مؤسسه در این اثر، خواهان آن است.
در این راستا با تکیه بر رهنمودها و راهکارهای استاد آل‌مرتضی و همکاری جمعی از عزیزان در گروه تحقیق و پژوهش مؤسسه نورالیقین تالیف کتاب بیانیه گام دوم از رمضان سال 98 در دستور کار قرار گرفت. در این امر مهم گروه‌های زیادی مشارکت داشته اند که ذیلا به آن اشاره می شود:

مؤلف: استاد مائده آل مرتضی
گروه تحقیق و پژوهش: خانمها زهرا سلامی، معصومه مظفری، زهرا بمانی، عاطفه مؤمن دوست و طیبه صفری
گروه تایپ: به مدیریت مریم باقری
گروه ویراستاری: به مدیریت اعظم زلفی گل

*** در زمینه تألیف این کتاب بیان چند نکته ضروری است:
1. مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) ده‌ها سخنرانی تاریخی و محوری دارند که موضوعات مهم در آنها بررسی شده و در این مجموعه متناسب با موضوع به برخی مطالب اشاره شده است.
2. تحلیل فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) براساس آیات قرآن و احادیث می‌باشد. نحوه نگارش به این ترتیب است که مطلب چهل موضوع نگاشته شده در این کتاب با آیات مربوطه و فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب، مزین و پس از بررسی، شرح داده شده است.
3. مؤسسه نورالیقین افتخار می‌کند همچون همیشه با پشتیبانی همه جانبه از مواضع مقام عظمای ولایت، امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)در چهلمین سالگرد انقلاب، بیانیه گام دوم انقلاب را با آیات قرآن و احادیث، تحلیل و بررسی نماید.
4. در تبیین موضوعات مربوطه در این مجموعه، از تفاسیر و کتب معتبر استفاده شده است که در پایان کتاب به آنها اشاره شده است.
با فرمایشات امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) این امید در گوش جان زمزمه می‌شود که از گردنه سخت جنگ اقتصادی نیز به یاری خداوند متعال به سلامت خواهیم گذشت و انقلاب مستضعفان با مشکلات کمتر و با سرعت بیشتر به افق 1404 خواهد رسید. بنابراین اگر در اطاعت از رهبرمان، حضرت امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) کوتاهی کنیم باید منتظر نتایج ناگوار آن باشیم. چنانچه، حضرت علی(ع)می‌فرماید:«مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِيِّهِ انْتَبَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّهِ؛ کسی که به هنگام یاری ولیّ (رهبر) خود، بخوابد با لگد دشمن از خواب بیدار خواهد شد».

اهداف و نتایج مورد نظر در این کتاب عبارتند از:
1. تقویت مبانی مستحکم دینی و انقلابی و پرورش نسل ولایی
2. پاسداشت شعارهای فطری، جهانی و تغییرناپذیر انقلاب اسلامی
3. ارتقاء سطح باورهای جوانان نخبه برای مدیریت در چله دوم انقلاب
4. تدریس و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب
5. فرهنگ‌سازی در جهت تحقق هر چه بهتر بیانیه گام دوم رهبر انقلاب
6. پذیرش و انگیزش مشارکت تمامی فعالان در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب
آذر ماه 1398.

موسسه نورالیقین 

مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب دلالت های قرآنی بیانیه گام دوم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب دلالت های قرآنی بیانیه گام دوم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *