روز دوشنبه مورخ ۱۱ تیرماه ۱۴۰۳ جلسه هم اندیشی پیرامون انتخاب رئیس جمهور اصلح و نحوه آشنا نمودن مخاطبان با فعالیتها و توانایی های جناب آقای جلیلی جهت تبلیغات و جذب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در دفتر مرکزی موسسه نورالیقین و با حضور صدها نفر از بانوان ولایی این موسسه برگزار شد.

در ابتدا مدیر محترم موسسه نورالیقین استاد حسینی آل مرتضی ضمن تفسیر آیه ۶۴ سوره مبارکه نساء با اشاره به مقطع«لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِيمًا» فرمودند:
مومنان در عین اینکه باید به رحمت الهی امیدوار باشند لازم است از عقل و تفکر نیز استفاده کنند
برای دریافت رحمت خداوند تنها استغفار و دعا و توسل کافی نیست بلکه باید از عقل نیز بهره جست، همچنان که خداوند می‌فرماید همفکری نموده «وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَىٰ» و سپس عمل نمایید تا مشمول نصرت الهی شوید «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ».
در ادامه ایشان فرمودند:
این اصل در موضوع مهم انتخابات پیش رو نیز جاری است و در مسأله انتخابات نیز برای اینکه رحمت الهی شامل حال ما شود و فردی اصلح در راس امور قرار گیرد باید برای انتخاب اصلح از دلایل عقلی و نقلی توأمان استفاده نماییم.

چگونه أصلح را انتخاب کنیم؟
دلیل نقلی:
شخصی از امام صادق (علیه السلام) پرسید: بین دو حاکم در تردیدم، چه کنم؟
امام فرمودند: عادل، صادق، فقیه و با تقواترین را انتخاب کن.
-اگر به تشخیص نرسیدم؟
امام فرمودند: ببین افراد متدین به کدام مایلند؟
-اگر نفهمیدم؟
امام فرمودند: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر می پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر آن ها را خشمگین می‌کند، او را برگزین.

استاد آل مرتضی با توجه به این روایت از امام صادق علیه‌السلام ملاک‌های تشخیص أصلح را بیان نموده و فرمودند، مطابق این روایت هنگامی که در انتخاب دو فرد مخیر شدی
1-ابتدا ببیین کدام با تقوا تر است.
2-اگر نتوانستی تشخیص دهی بیین دلهای مومنان با کدام یک است.
3-اگر بازم نتوانستی آن کس را انتخاب کن که دشمنان از او بیشتر خشمگین می شوند.
از همین رو مقام معظم رهبری اصلح را اینگونه معرفی می کند:

1- باتقواترین باشد.
2-استقلال کشور برایش مهم باشد و غربگرا نباشد.
3- منافع کشور را بر منافع فردی و جناحی ترجیح دهد.
4- کارآمد باشد.
5- اطرافیان و همکاران صالح داشته باشد.

چرا جبهه انقلاب؟
استاد آل‌مرتضی در ادامه در جهت این که در این دوره چرا باید دکتر جلیلی، نماینده جبهه انقلاب، پیروز باشد فرمودند:
هدف اصلی انقلاب باید تأمین و آن این است که پرچم را به دست امام زمان عج برساند پس نباید به دست نا اهلان بیفتد.

دلیل عقلی

۱. پرچمدار انقلاب در زمان غیبت امام زمان عج، ولی فقیه است پس باید أصلح را طبق نظر ولی فقیه مشخص کرد تا انقلاب به دست نااهلان نیفتد.

۲. برای رسیدن به ظهور باید جامعه اسلامی و تمدن اسلامی تشکیل شود و مقدمه آن، تشکیل دولت اسلامی و انقلابی است که کوچک‌ترین گرایشی به غرب نداشته باشد.

۳. قمی‌ها بصیرت بیشتری دارند در روایت آمده است: قم عشّ آل محمد است و در فتنه های آخرالزمان به اهل قم رجوع کنید تا آسیب کمتری به شما برسد منظور از اهل قم عالمان فرزانه هستند و در این انتخابات آنان مدافع جبهه انقلابند.

همچنین در ادامه هیئت صاحب الزمان( ع) و موسسه نورالیقین افتخار میزبانی جناب آقای دلاور زاده از قرار گاه خاتم الاوصیاء را داشت. ایشان با حضور خود در جمع پر شور بانوان ولایی نورالیقین به تبیین روش درست تبلیغات برای فرد اصلح پرداختند و ضمن تبیین روشهای تبلیغ صحیح بر انتخاب اصلح تاکید نمودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *