«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»﴿نساء، ۱۶۹﴾

سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. (امام خامنه ای دام ظله العالی)

ضمن تبریک و تسلیت شهادت دبیر کل حزب الله لبنان، سید حسن نصرالله، بزرگ مرد جبهه مقاومت و حزب الله لبنان مراسم بزرگداشت «داغ بیروت و شهدای مقاومت» شب پنجشنبه مورخ ۱۲ مهر ۱۴۰۳، مصادف با ۲۹ ربیع الاول در راستای یادبود شهدای مقاومت بالاخص شهید سید حسن نصرالله (رحمه الله علیه) همراه با قرائت قرآن و دعای کمیل و روضه‌خوانی در ساختمان مرکزی مؤسسه نورالیقین با حضور جمع زیادی از بانوان ولایی برگزار شد.

سایر برنامه های این مراسم عبارت بودند از:

۱- ارائه دکلمه تصویری در یادبود سید حسن نصر الله، سردار نیلفروشان و یاران شهیدشان

۲- سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای طاهرپور (حفظه الله)، تحلیلگر بصیرتی_سیاسی روز از قرارگاه خاتم الاوصیاء

ایشان در حوزه مسایل اخیر از جمله مسائل لبنان، فلسطین و سایر مسائل جهان اینگونه به تبیین پرداختند:

ایشان شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفته و برای نشان دادن مقام بلند این شهید مجاهد اضافه نمودند که آیت الله سیستانی، عنوان « علامه» را به این شهید والا مقام دادند که جای تفکّر است.

ایشان بحث خود را اینگونه آغاز نمودند:
۱.چرا وقایع، به این سرعت درخاورمیانه اتفاق می افتند؟
۲. وظیفه ما نسبت به این وقایع چیست؟

یکی از وقایع مهمی که در روزهای اخیر رخ داد، انتخابات بود.
در این انتخابات،مردم نه دو دسته، بلکه دچار چند دستگی شدند طوری که طرفداران هر نامزد طرف مقابل را تا حد کفر می‌برد و این عامل کینه دو طرف نسبت به یکدیگر است.
او اذعان داشت: من به راحتی سرویس‌های جاسوسی آمریکا و غربی را پشت این صحنه می دیدم.
حتی بعد از انتخابات هنوز هم این دو دستگی‌ها وجود دارد و این‌ها عواملی هستند که باعث تضعیف جبهه اسلام می‌شوند همانند وقایع صدر اسلام!
اگر سلیمان بن صرد خزاعی که خودش را از بزرگان می‌دانست، مختار و اطرافیانش و سایر بزرگان کوفه با هم متحد می‌شدند و جبهه اسلام را تقویت می‌کردند چه بسا همه جبهه کفر را نابود کرده و اسلام غالب می‌شد اما حرکت جداگانه و تنهای هر گروه، نتوانست پیروزی اسلام را رقم بزند.

آمریکایی‌های بد عهد قول داده بودند که در صورت انصراف از انتقام ایران، بین غزه و اسرائیل یک صلح برقرار کنند.
یک هفته، دو هفته، دو سه ماه از این واقعه گذشت و آنها هیچ اقدامی نکردند و باز مثل دوره‌های قبلی بدعهدی کردند و بر اثر جریانهایی جرات پیدا شد اسماعیل هنیه را ترور کنند.

اکنون ما در یک حساسیت زمانی و مکانی واقع شده‌ایم .
از یک سو رئیس شورای عالی امنیت ملی دستور حمله به اسرائیل را صادر می‌کند،
از سوی دیگر مقام معظم رهبری حضرت آقا، اعلام می‌کنند که روز جمعه برای برگزاری نماز جمعه به مصلی می‌روند.
این حرکت در زمانی که اسرائیل بلوف سیاسی می‌زند و حتی جت‌های جنگی خود را نمایش می‌دهند و می‌گویند ما می‌خواهیم شخصیت‌های شما را بزنیم و صحبتهای بی اساس دیگر…

برگزاری نماز جمعه به امامت حضرت آقا یعنی که ما شجاعانه در مقابل اسرائیل ایستاده‌ایم و هیچ هراسی نداریم.

ما می دانیم آنها این کار را نخواهند کرد زیرا در وعده صادق ۲ معلوم شد که بیش از ۹۰ درصد موشک‌ها به اهداف تعیین شده خود در اسرائیل برخورد کرد هرچند اسرائیلی‌ها مانع از انتشار تصاویر و کلیپ و اخبار از محل اصابت موشک‌ها شدند و با ایجاد ابرهای الکترونیکی مانع از تصویربرداری حتی در نقشه‌های ماهواره‌ای شدند.

وظیفه ی امروز ما: برای روشن کردن جریانات، نباید سراغ تحلیل‌های سیاسی برویم بلکه باید بگوییم جنگ ما لزوماً جنگ عقیدتی نیست. در حالی که آنها نیز بخشی از مقاصدشان، جنگ عقیدتی است آن هم به خاطر روایت سازی‌هایی که خودشان دارند. معتقدند که حضرت مسیح( ماشیح) در خاورمیانه، در فلسطین و در بیت المقدس ظهور می‌کند پس باید زمینه را برای ظهور او فراهم کنند تا با حضرت مسیح علیه السلام بر کل جهان تسلط پیدا کنند. ما در روشنگری‌های خود باید بگوییم که اگر کشور ما غیر از جمهوری اسلامی هم بود و اگرهم رژیم طاغوت اکنون حکومت می کرد ،باز هم این حملات به کشور ما می‌شد زیرا تفکرات تلمود می‌گوید که دیگر۰ان، انسان نیستند و همگی برده ی یهود هستند و ما باید جهان را از نیل تا فرات بگیریم بایدیکی از راهکارها، ارجاع افراد به مطالعه و تحقیق در مورد تلمود است تا خودشان به نتیجه برسند.

حجت الاسلام طاهر پور در ادامه بیانات خود به سخنان مقام معظم رهبری دام ظله العالی اشاره کردند: «فلسطین کلید رمز آلود فرج دنیایی اسلام است» و ادامه دادند، اینکه حضرت آقا، وقایع آخرالزمان را به غزه و فلسطین وصل نمودند، شرحش بر این است که
با کشتار مردم غزه و فلسطین مردم جهان فهمیدند که دنیای غرب و صهیونیست ضد بشریت است، البته بخشی از دنیا،
چون رسانه دست آنهاست و اجازه نمی‌دهند که این خبر به همه دنیا برسد.
با این وجود، مردمی که این خبر به آنها رسیده، این سوال برایشان پیش می‌آید که چه کسی در مقابل این ظلم و ستم ایستاد؟ در پاسخ می‌شنوند، یمن عراق لبنان ایران .
اینان چه کسانی هستند؟
این افراد همان شیعیان امیرالمومنین علی علیه السلام هستند و این خود تبلیغی است برای شیعیان.
امروزه ما در که تیک تاک چینی می‌بینیم قضیه‌ای باب شده که مسلمانان اهل سنت به خصوص فلسطینی‌ها به مذهب شیعه روی می‌آورند. چون دیدند که شیعیان در مقابل ظلم ایستادند و حداقل فکرشان گرایش به سمت شیعیان پیدا می‌کند و این قضیه نتیجه حمایت از مردم غزه است.
حال وظیفه ما چیست؟ ما باید دفاع کنیم دفاع از دین، دفاع از نظام، دفاع از حمله به اسرائیل، ممکن است آنها موضوع را عوض کنند و با کلمات بازی کنند مثلاً بگویند ما طرفدار جنگ نیستیم و این دوگانگی را ایجاد کنند اما این بازی با کلمات است در واقع ما هم طرفدار جنگ نیستیم آنچه ما انجام می‌دهیم نامش جنگ نیست بلکه دفاع است.
ایشان، بار دیگر به وظیفه مذهبیون و متدینیین اشاره کردند که باید مردم را آماده کنیم در این راه از ادبیات درست استفاده کنیم و در حد فهم ایشان صحبت کنیم.
سپس ایشان از حضار دعوت کردند در نماز جمعه تهران حضور پیدا کنند و از آن با عنوان «مانور قدرت شیعیان امام زمان عجل الله تعالی» در آخرالزمان یاد کردند و تاکید کردند هر کس باید علاوه بر اینکه خود شرکت می‌کند دیگران را هم به این امر تشویق نماید و با این حضور به اسرائیل این پیام را برسانیم: که ما علی رغم تهدیدات اسرائیل به نماز جمعه آمدیم و پشت رهبرمان را خالی نمی‌کنیم و اگر هم شهید بشویم باکی نیست چون آرزوی ماست.
در انتها ایشان وظایف مبلغین را جمع بندی نمودند:

۱. باید مردم را آماده کنیم و در این آماده سازی با توجه به سطح اعتقاداتشان مباحث را مطرح کنیم اما به طور عمومی از تفکر یهود بگوییم.
۲. گروهی کار کنیم، یکی از عیوب کار ما این است که به صورت فردی کار می‌کنیم و کمتر به نتیجه می‌رسیم.
۳.کارهای خود را تبلیغ و رسانه‌ای کنیم.

۴. اطلاعات خود را بالا ببریم ودر کانال‌های بصیرت افزایی عضو شویم و مطالب را به دیگران منتقل کنیم. از کانال‌هایی همچون «بیداری اسلامی، بیداری ملت، صابرین نیوز، غرب آسیا و اخٌ فی الله و … بهره ببریم.

و در آخر امیدوار باشیم همان گونه‌ای که آیت الله ناصری اصفهانی، آیت الله بهجت و علامه حسن‌زاده آملی بیان داشتند که پرچم انقلاب به دستان رهبرمان به امام زمان عجل الله تعالی تحویل داده خواهد شد، خوشحال باشیم و کار کنیم.
اگر روزانه دو ساعت کار می‌کردیم الان باید ۱۰ ساعت کار کنیم تا هرچه زودتر امر فرج محقق شود.
و با دعای پایانی، به سخنان خویش پایان دادند: خداوند مسیر را به ما نشان دهد و به ما توفیق دهد که در این مسیر باشیم و تا آخر بمانیم.

۳- برنامه ختم قرآن و ختم یاعلی (ع) جهت سلامتی مقام معظم رهبری(دام ظله)، پیروزی سربازان اسلام و نثار روح مطهر امام شهدا و شهدای اسلام، بالاخص شهدای مقاومت (رحمت الله علیهم) و روح جاوید سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی …

۴- صدور بیانیه:
_ در محکومیت جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی و
_ دعا برای سلامت رهبری معظم انقلاب (دام ظله)
_ تقدیر و تشکر از اقدامات شجاعانه سپاه پاسداران، لشکر مخلص خدا و زنده کردن یاد و خاطره شهید تهرانی مقدم
_ فراخوانی حضور در نماز جمعه فردا در مصلی امام خمینی (ره) به امامت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

این بیانیه توسط جمع حاضر، خوانده و امضا شده و با رهبر خود تجدید بیعت کردند.

۵_ همخوانی دعای فرج پایان بخش این مجلس معنوی بود.

موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *